منابع آزمون تافل ( TOFEL ) – 2022

5  تا از منابع آزمون تافل : خیلی از شما در رابطه با آزمون معروف تافل آشنایی دارید ، اما آیا در رابطه با منابع آن ها هم می دانید؟ آیا می دانید که از کدام کتاب ها و منابع باید استفاده کنید.انتخاب منبع یکی از مهم ترین نکات برای موفقیت در هر آزمونی می باشد. امروز در رابطه با منابع مهم و برترین رفرنس ها برای آزمون تافل و کسب آمادگی بیشتر صحبت می کنیم.

آزمون تافل iBT

منابع آزمون TOFEL

به طور کلی این آزمون از 4 بخش تشکیل شده است:

  • خواندن
  • نوشتن
  • شنیداری
  • گفتاری

با شرکت در این آزمون و دریافت مدرک از امتیاز خوبی بهره مند می شوید چون مدرک تافل از طرف بیشتر دانشگاه های موجود در کشورهای انگلیسی زبان و تمام دانشگاه های بریتانیا مورد تایید است.

حال به سراغ معرفی برترین کتاب ها برای آزمون تافل می رویم:

The Official Guide to TOFEL (6th edition)-1 (راهنمای رسمی برای آزمون تافل (چاپ ششم)):

این کتاب تمامی مباحث برای آزمون تافل را پوشش داده است و از سری کتاب های جامع برای آزمون تافل می باشد.

همچنین این کتاب تعداد زیادی تست و پاسخ نمونه دارد و شما با داشتن این کتاب به یک سری از فایل های دیجیتالی مکمل این کتاب هم دسترسی خواهید داشت.

برخی معایب این کتاب:

در جاهایی از بخش نوشتاری دارای اشتباه علمی می باشد.

روشهای تستی به خوبی بیان نشده است.

Barron’s TOFEL iBT-2 (چاپ هفدهم)

این کتاب برای مطابقت بیشتر با آزمون تافل اخیرا ویرایش شد و قالب جدیدی به خود دید تا بیش از پیش شما را به موفقیت در آزمون تافل نزدیک کند.

این کتاب برای تمرین تستی مناسب می باشد.

این کتاب تست های جامع نیز، دارد.

در بخشی از این کتاب اشتباهات رایج هم آورده شده است تا به شما آگاهی بیشتری بدهد.

این کتاب مطالب قابل دانلود در نسخه الکترونیکی نیز دارد.

معایب این کتاب:

در بخش گفتاری تمرین های مناسبی ندارد.

به جزئیات آزمون تافل نپرداخته است.

Collins English for Exam, TOFEL Listening & Speaking Skills-3 (زبان انگلیسی کالینز برای آزمون، مهارتهای شنیداری و گفتاری تافل)

این مجموعه از کتاب ها در بخش گفتاری کمبود سایر کتاب ها را جبران کرده است.گرچه آخرین ویرایش کتاب 8 سال پیش بوده است اما همچنین از بهترین کتاب های موجود برای آزمون تافل می باشد.

این کتاب هم دارای فایل های الکترونیکی می باشد.

معایب این کتاب:

در بخش هایی از پاسخنامه دارای اشتباه می باشد و ه خاطر سال هایی که از چاپ این کتاب می گذرد، سوالات گفتاری 1 و 5 غیرمتداول هستند.

Collins English for Exams, TOFEL Reading & Writing Skills-4 (زبان انگلیسی کولینز برای آزمون ها، مهارت های خوانش و نوشتاری در تافل)

این سری از کتاب ها به عنوان منابع آزمون تافل در سال 2012 منتشر شده اند و یکی از بهترین کتاب ها برای تسلط بیشتر و بهتر برای آزمون تافل می باشد. این کتاب از جایی که روی آزمون ها تمرکز ویژه ای دارد، معروف است و تمرین این کتاب شما را در شرایط آزمون نگه می دارد.

به جرئت می توان گفت در بخش خواندن و نوشتن بهترین است.زیرا بهترین و راحت ترین روش ها را برای شما تفکیک کرده است.

از دیگر نقاط قوت این کتاب پاسخنامه آن است.پاسخنامه ای کامل و جامع دارد و پاسخنامه این کتاب همانند یک معلم خصوصی برای شما برای هر سوال شیوه ای مناسب ارائه می دهد.

معایب کتاب:

این کتاب تمرینهای سطح بالا برای ایجاد مهارت بیشتر ندارد.

5. English Grammar in Use (5th edition), Cambridge University-Press (دستورزبان کاربردی زبان انگلیسی (چاپ پنجم)، انتشارات دانشگاه کمبریج)

این کتاب بهترین کتاب برای بخش گرامر و دستور زبان آزمون تافل می باشد و با تسلط بر این کتاب تا حدود زیادی خیالتان از بخش گرامر آزمون تافل راحت می شود.

این کتاب،کتاب جامعی می باشد و شما را از خرید چندین کتاب برای دستور زبان راحت می کند و به جای این که از چند کتاب استفاده کنید بهتر است که این کتاب را چند بار بخوانید تا به تسلط کافی برسید.

تمرین های این کتاب از سطح خوبی برخورددار است و مطابقت خوبی با سوالات آزمون تافل دارد.

این کتاب از پر طرفدارترین کتاب ها برای آزمون تافل می باشد.

معایب کتاب:

در برخی از مواد از تمرین ها دارای سطح بالایی می باشد ک ممکن است برای همه زبان آموزان مناسب نباشد.

چند نکته مهم :

همه این پنج کتاب از کتاب های معروف برای آزمون تافل می باشد که شما با تسلط بر این ها می توانید آزمون تافل را برای خود راحت کنید.

باید سعی کنید که به جزئیات هر مبحث دقت کنید و از سطحی خوانی پرهیز کنید تا به مفهوم یک مطلب برسید.این کار باعث می شود که درک و تجسم شما نیز در زبان انگلیسی تقویت شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *