10 نکته طلایی برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی 

10 نکته طلایی برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی : همانگونه که قبلا نیز اشاره کردیم برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز به 4 مهارت خواندن ، نوشتن ، شنیدن و گفتن می باشد. شاید در ظاهر نوشتن انگلیسی کار دشواری باشد. اما باید بگوییم که مثل مهارت های دیگر ، با تمرین و تکرار می توان مهارت نوشتن را تقویت کرد.

چگونه می توان مهارت نوشتن را بهبود بخشید؟

و چگونه می توان جملات صحیحی را در نوشتن به کاربرد؟

در ادامه این مقاله نکاتی را به شما ارائه می دهیم . با استفاده از این نکات اعتماد به نفس و مهارت شما در نوشتن افزایش می باید.

اهمیت تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی

ممکن است شما به عنوان یک زبان آموز تمرکز بیشتری روی لغات و گرامر داشته باشید و خواه یا ناخواه مهارت نوشتن را فراموش کنید. باید بگوییم که ؛ مهارت نوشتن به اندازه ی مهارت های دیگر در یادگیری زبان انگلیسی موثر است. و در آموزش زبان انگلیسی به این موضوع اهمیت زیادی داده می شود. چرا که مهارت نوشتن تاثیر زیادی در یادگیری گرامر، لغات و املای کلمات انگلیسی دارد. از این رو در ادامه یکسری نکاتی را به شما ارائه می دهیم. با استفاده از این نکات می توان مهارت نوشتن را بهبود بخشید. پس در ادامه با ما همراه باشید. توجه به این نکات برای تقویت مهارت نوشتن خالی از لطف نخواهد بود.

تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی

نکات مهم برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی

از جمله نکات مهم برای تقویت مهارت نوشتن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1. تا جایی که می توانید ، بخوانید

همانگونه که مهارت شنیداری ، ارتباط تنگاتنگی با مهارت صحبت کردن دارد. مهارت خواندن نیز ارتباط نزدیکی با نوشتن دارد. از این رو شما باید تا جایی که می توانید ، بخوانید. با خواندن می توانید با واژگان ، ساختار جملات و دستور زبان بیشتر آشنا شوید. و این تاثیر فوق العاده ای در مهارت نوشتن شما خواهد داشت.

به عنوان مثال: اگر شما می خواهید یک بیوگرافی از خود یا خانه خود را بنویسید. یک ایده موثر در تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی این است که شما برخی از شرح حال ها را از مجلات ، بروشور ، اینترنت و یا هر منبع دیگر بخوانید و سپس در مورد خودتان بنویسید. قطعا نوشتن با خواندن و پیش زمینه قبلی بسیار راحت تر از زمانی خواهد بود که شما هیچ ورودی قبلی نداشتید.

2. یک فرهنگ لغت انگلیسی برای خود داشته باشید.

با داشتن یک فرهنگ لغت انگلیسی ، زمانی که یک واژه جدیدی را می شنوید. می توانید آن را جستجو کرده و معنای آن را ببینید . چند بار کلمه را با صدای بلند بخوانید و آن را بنویسید. با انجام این کار گوش شما به این کلمه آشنا می شود.

3. مترادف و متضاد لغات را یاد بگیرید.

یکی از روش های تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی این است که ؛ زمانی که یک لغت جدیدی می شنوید. مترادف و متضاد آن را نیز یاد بگیرید. با انجام این کار مهارت های ارتباطی شما بهبود می یابد.

4. سعی کنید ، هر روز به زبان انگلیسی مطلبی را بنویسید.

سعی کنید ، روزانه مطلب انگلیسی هرچند کوتاه را بنویسید. با نوشتن  روزانه و به صورت مداوم می توانید به مهارت نوشتن تسلط پیدا کنید. شاید در ابتدا نوشتن روزانه برای شما کمی دشوار باشد ، اما به مرور نوشتن برای شما ساده می شود.

5. زمان و مکان مناسبی را برای نوشتن تعیین کنید.

یکی از راه های تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی این است که شما زمان و مکان مناسبی برای نوشتن پیدا کنید. هرکدام از افراد در یک زمان و مکان خاصی می توانند بنویسند. برای این کار شما باید عادت های خودتان را بدانید. اینکه آیا شما صبح ها انرژی بیشتری برای نوشتن دارید یا شب ها در سکوت می توانید تمرکز بیشتری داشته باشید. این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد.

بعد از مشخص کردن زمان ، شما باید مکان نوشتن را هم پیدا کنید. آیا شما برای نوشتن نیاز به یک مکان آرام دارید تا تمرکز داشته باشید . یا شما در مکان های شلوغ و پرسرو صدا می توانید تمرکز کنید. این موضوع هم به خود شما بستگی دارد. درهر صورت شما باید بهترین مکان و زمان را برای نوشتن به منظور تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی تعیین کنید.

6. برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی ، موضوع مشخصی را برای نوشتن انتخاب کنید.

مغز شما برای فکر کردن و نوشتن به زبان انگلیسی عادت کند. و شما باید بتوانید در رابطه با یک موضوع به زبان انگلیسی بنویسید.بعد از اینکه شما مکان و زمان مشخصی را برای نوشتن انتخاب کردید. سعی کنید در رابطه با یک موضوع خاص بنویسید. موضوع انتخابی اصلا مهم نیست. و هدف این است که شما بتوانید به زبان انگلیسی بنویسید. شما می توانید روز اول به مدت 5 دقیقه بنویسید. و در روزهای بعدی کم کم به زمان نوشتن خود بیافزایید.

7. خاطرات خود را به زبان انگلیسی یادداشت کنید.

یکی از روش های تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی این است که ، خاطرات خود را یادداشت کنید. شما می توانید خاطرات روزانه خود را به زبان انگلیسی بنویسید. این باعث می شود که شما هرروز بنویسید و به نوشتن عادت کنید. و نوشتن به یک فعالیت معمول شما تبدیل شود.

زمانی که شما در مورد خود می نویسید احساس رضایت و خشنودی خواهید داشت. در نوشتن خاطرات نیازی نیست که جملات طولانی تری بنویسید. می توانید با جملات ساده خاطرات روزانه خود را یادداشت کنید.

با نوشتن خاطرات روزانه برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی ، شما در مورد گرامر هم می توانید تمرین کنید. به عنوان مثال شما در مورد فعالیت های روز گذشته در مورد زمان گذشته می توانید تمرین کنید. و برای برنامه های روز بعد در مورد زمان آینده می توانید ، تمرین کنید.

8. برای نگهداری نوشته هایتان مکان مشخصی داشته باشید.

شما می توانید نوشته هایتان را در یک دفترچه نوشته و نگه دارید. اگر از گوشی و یا لپ تاپ برای نوشتن استفاده می کنید ، آن ها را همیشه ذخیره کنید. با ذخیره کردن و نگه داشتن نوشته ها در یک مکان مشخص شما هر زمان که بخواهید می توانید به آن دسترسی داشته باشید. و این می تواند یک روش موثر برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی باشد. چرا که شما می توانید در هر زمان  نوشته هایتان را ببینید. بررسی کرده و اشتباهات آن را پیدا کرده و اصلاح کنید.

9. یک مطلب را می توانید چندین بار بنویسید.

قطعا اولین نوشته ی شما ایراد خواهد داشت. بعد از اتمام نوشتن شما می توانید نوشته خود را بخوانید و اشکالات املایی یا گرامری را پیدا کرده و آن ها را اصلاح کنید. توصیه ی ما به شما این است که اشکالات خود را در یک دفترچه یادداشت کنید.

برای پیدا کردن اشکالات می توانید از سایت های معتبر نظیر Hemingway Editor ، Read-Able، Grammar Check، Reverso  کمک بگیرید. لازم به ذکر است که بگوییم این سایت ها نمی توانند تمام ایرادات را پیدا کنند.

مبعد از مرور نوشته هاییتان برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی می توانید دوباره از اول در رابطه با آن مطلب بنویسید. با بازنویسی لغات و گرامر، قطعا درک بهتری از نوشتن خواهید داشت.

10. از یک نفر بخواهید یا ایرادات شما را اصلاح کند.

شما می توانید از یک نفر که سطح زبان بالایی دارد ، بخواهید تا نوشته های شما را بخواند و ایرادات آن را اصلاح کند.  کمک گرفتن از یک شخص دیگر باعث می شود که ایده ها و خلاقیت های جدیدی در نوشتن پیدا کنید. و ایرادات خود را اصلاح کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *