تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی – روش های نوین تقویت مهارت Reading

تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی – روش های نوین تقویت مهارت Reading : منظور از مهارت خواندن در زبان انگلیسی درک و فهم یک متن می باشد. تقویت مهارت ریدینگ یکی از بهترین کارها برای یادگیری زبان انگلیسی است. با تقویت این مهارت می توان یک مطلب را سریع خواند و سطح تمرکز و درک از متن را افزایش داد .

ما سوالی که مطرح می شود این است که ؛

  • آیا واقعا خواندن متن انگلیسی دشوار است؟
  • چگونه می توان مهارت خواندن در زبان انگلیسی را تقویت کرد؟
  • برای تقویت مهارت ریدینگ در زبان انگلیسی چه باید کرد ؟

در ادامه این مقاله قصد داریم ، پاسخ سوالات فوق را ارائه دهیم. با زبانی ها همراه باشید.

تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی

تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی

مهارت خواندن جزو مهارت های اصلی برای یک زبان آموز می باشد و یادگیری آن ضرورت دارد.در واقع مهارت خواندن یکی از مهم ترین مراحل آموزش زبان انگلیسی می باشد. چراکه با تقویت مهارت خواندن می توان مهارت های دیگر زبان را نیز تقویت کرد. زمانی که یک متن جدید را می خوانید ممکن است با یکسری واژه ها و لغات جدید آشنا شوید. می توانید با یادگیری کلمات جدید دایره ی لغات خود را گسترده تر کرده و مهارت خود را در خواندن افزایش دهید.
باید بگوییم که ، تقویت مهارت خواندن کار چندان دشواری نیست . و با انجام یکسری اقدامات می توان در این امر موفق شد .لازمه ی موفقیت در تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی این است که ؛ مهارت های دیگر را به موازات مهارت خواندن تقویت کنید.

1. زمانی را برای خواندن اختصاص دهید .

شما می توانید خواندن را به یک سرگرمی در اوقات فراغت خود تبدیل کنید. برای تقویت مهارت ریدینگ باید متن را خوب درک کنید . و روی آن تمرکز داشته باشید . شما می توانید روزانه به مدت 30 دقیقه به خواندن ریدینگ بپردازید و در این مدت زمان تمام تمرکز خود را صرف خواندن ریدینگ کنید. سعی کنید در یک محیط آرام و ساکت متن انگلیسی را بخوانید .

2. کتاب مناسبی انتخاب کنید .

برای تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی باید یک کتاب مناسبی را انتخاب کنید. منظور از انتخاب کتاب مناسب این است که شما باید کتابی را انتخاب کنید که به آن علاقه مند هستید و سطح کتاب باید متناسب با سطح دانش زبانی شما باشد. انتخاب کتاب مناسب باعث می شود که ضمن تقویت مهارت ریدینگ از این کار لذت ببرید.

3. در زمان خواندن متن و بعد از خواندن آن سوالاتی از خود مطرح کنید .

خواندن کتاب های انگلیسی فقط منحصر به تلفظ لغات و کلمات نمی باشد. شما باید بتوانید در حین خواندن کتاب ، درک مطلب خود را تقویت کنید. برای تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی ؛ قبل از شروع به خواندن کتاب ، ابتدا یک نگاه کلی به کتاب داشته باشید. عناوین و فصل ها را بخوانید. و بعد از خواندن کتاب نیز این عمل را تکرار کنید. با انجام این کار خلاصه ای از کتاب در ذهن تان می ماند. و می توانید متن را بهتر درک کنید. شما می توانید یکسری سوالاتی را مطرح کنید و در حین خواندن و بعد از خواندن کتاب به آن سوالات پاسخ دهید .

  • مثلا اینکه عناوین و زیر عناوین این کتاب چیست ؟
  • در این کتاب از چه اسم های استفاده شده است ؟
  • چه کلماتی در این کتاب پررنگ نوشته شده است ؟

پاسخ دادن به این سوالات گامی موثر در برای تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی می باشد و شما می توانید درک مطلب خود را عمیق تر کنید.

بعد از خواندن کتاب نیز می توانید سوالات زیر را مطرح کرده و آن ها را پاسخ دهید :
متن کتاب در مورد چه موضوعی بود؟ کدام بخش از کتاب مبهم و عجیب بود ؟ مهم ترین عناوین این کتاب چه چیزهایی بود ؟

4. تسلط خود را تقویت کنید.

بسیاری از افراد به خواندن کتاب علاقه مند هستند و خواندن کتاب نوعی سرگرمی برایشان می باشد. درسته که در ابتدا باید کتاب را به چند بخش تقسیم کنید و با درک هر بخش بتوانید کل کتاب را درک کنید. اما این بدین معنی نیست که برای تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی ؛ شما هرجمله ای که می خوانید را کلمه به کلمه معنی کرده و لغات آن را پیدا کنید. منظور ما این است که شما با خواندن یک جمله باید منظور کلی نویسنده را متوجه شوید.
با تقویت تسلط شما می توانید خیلی سریع و روان بخوانید. و درک مطب تان را نیز تقویت کنید.

5. زمانی که سرعت خواندن تان بالا رفت ، کمی آرام تر بخوانید .

با تقویت کردن تسلط خواندن ، نباید نگران سرعت در خواندن باشید. بعد از تسلط شما می توانید سرعت خواندن خود را کاهش دهید. و بتوانید معانی و مفاهیم را تجزیه و تحلیل کنید. با انجام این کار می توانید تمرکز خود را افزایش دهید.

برای تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی ، شما می توانید متن را با صدای بلند بخوانید. تا مهارت شنیداری زبان نیز تقویت شود. شما می توانید بعد از خواندن یک پاراگراف ببینید که آیا آن را متوجه شده اید یا خیر؟ شما می توانید در حین خواندن متن نوت برداری نیز داشته باشید. و یکسری سوالاتی را از متن پیدا کرده و پاسخ آن ها را پیدا کنید.

6. تا حد توان در رابطه با متن سوال مطرح کنید .

با مطرح کردن سوال می توانید درک مطلب خود را عمیق تر کنید. پرسیدن سوال یک روش عالی برای اطمینان از درک مطلب کتاب می باشد. سوالاتی که برای تقویت مهارت خواندن در زبان انگلیسی می توانید مطرح کنید : از قبیل اینکه ،

  • متن در رابطه با چه موضوعی است ؟
  • گوینده پاراگراف چه کسی است ؟
  • در پاراگراف خوانده شده چه اتفاقی افتاد ؟

با پاسخ دادن به این سوالات درک مطلب شما خیلی عمیق تر می شود.

سخن پایانی

مهارت خواندن در زبان انگلیسی کار چندان دشواری نیست و شما به راحتی می توانید این مهارت را تقویت کنید. ما در این مقاله به معرفی یکسری تکنیک ها پرداختیم . شما با خواندن و مطالعه این مقاله می توانید مهارت Reading را افزایش دهید. قرار نیست شما کار پیچیده ای را انجام دهید. برای تقویت مهارت خواندن در زبان شما می توانید حداقل روزانه 30 دقیقه به خواندن مطلب انگلیسی اختصاص دهید. و یک کتاب مناسبی را برای خواندن انتخاب کنید.

در ابتدا یک نگاه کلی به کتاب بیاندازید و عناوین را بخوانید. و سپس با تسلط به خواندن یکسری سوالاتی از کتاب مطرح کرده و آن ها را پاسخ دهید. بله ؛ شما به همین راحتی می توانید مهارت خواندن در زبان انگلیسی را تقویت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *