نکات طلایی برای قبولی در آزمون آیلتس – موفقیت در آزمون ielts

نکات طلایی برای قبولی در آزمون آیلتس – موفقیت در آزمون ielts : در حال حاضر اخذ مدرک آیلتس دغدغه ی بسیاری از زبان آموزان است.هر زبان آموزی در تلاش است تا بتواند نمره ی بالایی در این آزمون اخذ کند.

هدف از آموزش زبان انگلیسی می تواند مهاجرت ، ادامه تحصیل یا استخدام باشد. اما در هرحال چیزی که اهمیت دارد ، قبولی در این آزمون می باشد.

موفقیت در آزمون آیلتس غیرممکن نیست و نیاز به تمرین و آمادگی دارد. باید بگوییم که برای موفقیت در این آزمون لازم نیست که روش های عجیب و غریب را امتحان کنید. کافی است به چند نکته ی طلایی توجه کنید. ما در اینجا یکسری نکات طلایی برای آموزش آیلتس و قبولی در این آزمون را به شما معرفی می کنیم.

IELTS چیست ؟

عبارت IELTS مخفف International English Language Testing System می باشد. آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی است که ؛ توسط دانشگاه کمبریج انگلستان ، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود.

این آزمون به منظور سنجش تسلط به زبان انگلیسی برگزار می شود. این آزمون مهارت های صحبت کردن (Speaking)، نوشتن (Writing)، خواندن (Reading) و گوش کردن (Listening) شما را مورد سنجش قرار می دهد. برای موفقیت در این آزمون لازم است که این مهارت ها را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید نمره قابل قبولی در این آزمون اخذ کنید. مدرک آیلتس در استخدام و پذیرش دانشگاه های خارج از کشور از اعتبار بالایی برخوردار است.

قبولی در آزمون آیلتس

قبولی در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس با سایر آزمون ها تفاوت دارد . موفقیت در این آزمون علاوه بر تسلط و یادگیری کتاب ها نیازمند تکنیک و خلاقیت است. برای اخذ نمره قبولی در این آزمون باید با روش مطالعه آشنا باشید. در ادامه روش های مطالعه آزمون آیلتس را به شما معرفی می کنیم:

1. دایره لغات (Vocabulary) خود را گسترش دهید.

در صورتی که دایره لغات شما گسترده باشد ، بعدا می توانید گرامر و ساختارهای دستوری را یاد بگیرید. اما در صورتی که در ابتدا گرامر را یاد بگیرید ، کار برای شما دشوارتر می شود.

برای گسترش دایره لغات ، و قبولی در آزمون آیلتس می توانید مطالعه کنید. منظور از مطالعه خواندن کتاب های درسی نمی باشد. بلکه شما باید هر نوع متن انگلیسی با هر جنس و محتوایی را مطالعه کنید.

با قرار گرفتن در معرض لغات جدید ، Vocabulary شما بهبود می یابد. شما می توانید با برخورد کردن به لغات جدید زیر آن ها خط بکشید و معنی آن ها را حدس بزنید. و معنی آن ها را با دیکشنری چک کنید. شما می توانید با استفاده از این لغات جدید ، جمله های تازه ای بسازید.

یادگرفتن کلمات و لغات جدید یکی از بهترین روش ها برای تسلط به مکالمه در زبان انگلیسی و موفقیت در آزمون آیلتس می باشد.

2. متن بخوانید.

برای قبولی در آزمون آیلتس باید رویکرد مطالعه خود را تغییر دهید. شما می توانید از دیکشنری های استاندارد انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. و معنی و کاربرد واژگان را به انگلیسی یاد بگیرید. یادگیری زبان انگلیسی و ترجمه دو موضوع کاملا متفاوت می باشند. و نباید این دو را باهم اشتباه بگیرید. برای خواندن متن به نکات زیر توجه کنید:

  • معنی کلمات را حین خواندن متن حدس بزنید و پیش بروید.
  • متن ها را کاملا هدفمند بخوانید. به دنبال جواب سوال هایتان باشید و بدانید که در متن به دنبال چه چیزی هستید؟
  • در اکثر آزمون های آکادمیک ، معنی کلمات تخصصی در کنار متن توضیح داده می شود.
  • برای قبولی در آزمون آیلتس به سوالات متن دقت بیشتری داشته باشید.
  • در زمان خواندن متن ، دیکشنری به دست نگیرید. متن را کامل بخوانید و به سوالات پاسخ دهید. بعد از اتمام کار می توانید معنی لغات جدید را چک کنید.

3. مهارت نوشتن را تقویت کنید.

تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی برای قبولی در آیلتس کمک زیادی به شما می کند. بخش نوشتن (Writing) آزمون آیلتس ، شامل دو بخش می باشد. برای موفقیت در این بخش همواره زمان تعیین کنید. تا از این نظر به مشکل برخورد نکنید. هیچ وقت بیشتر از حداقل تعداد کلمات مورد نیاز ننویسید.

بخش 1 :

  • در رابطه با اطلاعات داده شده در دیاگرام صحبت کنید.
  • مسائل مهم را بررسی کرده و با استفاده از جملاتی برای آن ها دلیل بیاورید.
  • برای تسلط به بخش 1 رایتینگ و قبولی در آزمون آیلتس ، روی جداول ، نمودارهای داخلی روزنامه ها و مجلات کار کنید.

بخش 2 :

  • سوالات این بخش را با دقت تحلیل کنید.
  • قبل از شروع به نوشتن متن اصلی ، برای تک تک پاراگراف ها برنامه ریزی داشته باشید.
  • تمام بخش های سوال را با دقت خوانده و بررسی کنید.
  • در انتها زمانی را برای ویرایش متن در نظر بگیرید.
  • قبل از حضور در آزمون ، اشتباهات رایج را شناسایی کرده و آن ها را رفع کنید.

4. بر تلفظ (pronunciation) صحیح کلمات و روان صحبت کردن (fluency)تمرکز کنید.

مهارت صحبت کردن (speaking) نقش مهمی در قبولی در آزمون آیلتس دارد. این بخش از آزمون بر خلاف بخش خواندن (Reading) و گوش دادن (Listening) جواب درست یا غلط ندارد. و شما باید بتوانید نظر مثبت فردی که آزمون را از شما می گیرد ، جلب کنید. برای موفقیت در این بخش باید یکسری ملاک ها و روش هایی را رعایت کنید.

بخش صحبت کردن (speaking) آزمون آیلتس خود از سه بخش تشکیل شده است. از مصاحبه ساختاری (Structured Interview)، گپ کوتاه (Short Talk) و مصاحبه آزاد (Free Interview) . برگزاری تمامی این بخش ها نهایت 5 دقیقه طول می کشد.

تقویت مکالمه زبان انگلیسی مستلزم تمرین و تکرار است. در ادامه یکسری نکات مهم به شما ارائه می دهیم :

نکات مهم برای روان صحبت کردن (Fluency):و قبولی در آزمون آیلتس :

  • با خود به مدت طولانی صحبت کرده و تمرین کنید.
  • با صدای بلند با خود تمرین کنید.
  • در هنگام صحبت کردن صدای خود را ضبط کنید تا بعدا گوش داده و اشکالات خود را یافته و برطرف کنید.
    نکات مهم برای برای بهبود تلفظ (Pronunciation):
  • برای بهبود تلفظ زبان انگلیسی برنامه ها و فیلم های تلویزیونی را ببینید و به رادیو گوش دهید.
  • بعد از شنیدن کلمات و عبارت ها ، آن ها را تکرار کنید. روس استرس ها تاکید کنید. و بالا وپایین رفتن ها (Intonation) را درست رعایت کنید.
  • صدای خود را ضبط کنید و دوباره به آن گوش دهید ، تا اشکالات خود را بیابید.

5. مهارت شنیداری را تقویت کنید.

برای قبولی در آزمون آیلتس باید مهارت شنیداری در زبان انگلیسی  را تقویت کنید. برای این کار می توانید به اخبار انگلیسی گوش دهید. بخش Listening نقش مهمی در موفقیت در آزمون آیلتس دارد. و اخذ نمره از این بخش کار چندان دشواری نیست. توجه کنید که :

  • بخش شنیداری آزمون تنها یک بار پخش می شود. پس در زمان تمرین هیچ گاه صدا را متوقف نکنید.
  • در زمان تمرین ، بعد از اینکه جواب ها را چک کردید .دوباره به فایل گوش دهید و اشکالات خود را بیابید.
  • در زمان آزمون دقت کنید که سوال چیست و دقیقا به آن سوال پاسخ دهید.

سخن پایانی

ما در این مقاله یکسری نکاتی را به شما ارائه دادیم . با توجه به این نکات می توانید در آزمون آیلتس موفق شوید و نمره بالایی کسب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *