طرز تهیه چند غذای آلمانی | بهترین غذاهای آلمانی

طرز تهیه چند غذای آلمانی | خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها در کشور آلمان

همه ما کشور آلمان را به صنعت و اتومبیل های پیشرفته اش می شناسیم و با شنیدن نام کشور آلمان، برخی از برندهای نام آشنایی چون بنز،بی ام و، پورشه و…. در ذهن ما تداعی می شود. اما بد نیست بدانید که کشور آلمان از تنوع غذایی خیلی خوب برخورددار است که چند نوع از آن ها،شهرت جهانی دارد که مختص کشور آلمان می باشد؛که در این جا به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

همچنین جهت آموزش زبان آلمانی میتوانیم بروزترین و موثرترین راه ارایه یادگیری را به شما معرفی نماییم.

طرز تهیه چند غذای آلمانی

طرز تهیه چند غذای آلمانی

1- Rouladen

Rouladen یک غذای معمولی است؛ اما در عین حال تهیه این غذا کمی برای شما زمان بر خواهد بود. Rouladen یک غذای بسیار غنی محسوب می شود. به خصوص زمان هایی که برای انجام کارهای سخت تر به کالری بیشتری نیاز داریم.
Rouladen بر پایه یک لایه نازک گوشت می باشد. برای تهیه ی این غذا معمولا از گوشت گوساله استفاده می شود؛اما با توجه به سلیقه شخص از گوشت خوک هم می توان استفاده کرد.

اما بعد از گوشت به سراغ پیاز و ترشی می رویم و همچنین خردل.
بعد سراغ تهیه تکه های ژامبون می رویم؛ این تکه های ژامبون را داخل لایه ی گوشت قرار می دهیم.( به صورت استوانه ای). در آخر هم آن را گریل می نماییم.

Rouladen در بین کودکان نیز طرفداران بسیاری دارد و به والدینی که کودکانشان از گوشت فراری هستند این غذا توصیه می شود تا کودکان هم لذت ببرند و هم از منابع غنی پروتئینی گوشتی بی نصیب نمانند.

2- Gulasch

قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که غذای Gulasch اصالت آلمانی ندارد؛ اما چون آلمانی ها تغییرات مطلوبی را در این غذا ایجاد کرده اند و به صورت متعدد در رستوران های آلمان سرو می شود؛ در واقع Gulasch یک آلمانی محسوب می شود.

این غذای لذیذ از برش های گوشت تشکیل شده است و به همراه سس غلیظ که به آن اضافه می شود. یک غذای ساده و راحت و در عین حال خوشمزه می باشد.

گاهی اوقات همراه با سس ؛ از مشروب هم استفاده می شود که غذا را نرم تر می کند.

3- Maultaschen

Maultaschen یک غذای مطرح آلمانی می باشد؛ که به آن دست پیچ آلمانی نیز می گویند. این غذا بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد.
در این غذا ابتدا باید خمیر را تهیه کنید. البته در هنگام تهیه خمیر همراه با آب و آرد باید تخم مرغ را نیز مخلوط کنید. معمولا برای داخل خمیر از سس پستو استفاده می کنند.

بعد از تهیه خمیرهای پر شده درون آب جوش قرار می گیرد تا بجوشد.

بعد به سراغ تهیه خامه این غذا باید برویم. ابتدا باید کره و آرد را تفت داد و سپس پنیر پارمیزان را اضافه کرد. برای چاشنی خامه از فلفل هم می توان استفاده کرد.

4- Spaetzle

Spaetzle در اصل یک پاستای گیاهی بسیار دلچسب و دلپذیر می باشد. شاید برای بارهای اول تهیه این غذا وقت گیر باشد؛ اما بعد از چند مرتبه که این غذا را درست کردید هم به آن علاقه مند می شوید و هم راحت تر و در زمان کم تر این غذا را آماده می کنید.

به خمیر این غذا به غیر از آب و آرد باید نمک، تخم مرغ و شیر نیز اضافه کرد.

برای سرو Spaetzle، معمولا از سبزیجات و گیاهانی مانند: کرفس، جعفری، رزماری، سیر، پودر پیاز، پودر چیلی استفاده می شود.

5- Bratwurst

Bratwurst یک غذای مورد علاقه برای توریستانی می باشد که به کشور آلمان سفر می کنند. این غذا به خصوص در رستوران های شهر نورنبرگ Bratwurst پای ثابت سفارش مشتری ها می باشد.

اگر به کباب علاقه مند هستید؛ Bratwurst یک گزینه بسیار مناسب برای شما می باشد. اما نکته ای که Bratwurst را متمایز می کند سسی از گوشت خوک می باشد که همراه با آن سرو می شود.

6- Currywurst

حال به سراغ یک غذای پرطرفدار دیگر آلمانی می رویم که Currywurst نام دارد. افرادی که به کباب و سرخ کردنی ها علاقه دارند، Currywurst انتخاب دلچسبی می تواند باشد.

در Currywurst از گوشت خوک استفاده می شود. Currywurst یک غذای کاملا آلمانی می باشد که اولین بار در سال 1949 تهیه شد.

 

7- Bratkartoffeln

Bratkartoffeln یک غذای بسیار پرانرژی می باشد و در بین ورزشکاران و پرورش دهندگان اندام غذای بسیار محبوبی می باشد. وجود کربوهیدرات در سیب زمینی باعث شده که این غذا در عین حال که دستور تهیه آسانی دارد؛ بسیار پرانرژی باشد و شما با خوردن Bratkartoffeln می توانید یک روز پرانرژی را برای خود رقم بزنید.

Bratkartoffeln یک ترکیب جذابی از سیب زمینی پخته شده، بیکن و پیاز می باشد. که در ظرفی جداگانه سرخ می کنند تا تبدیل به یک غذای ترد و لذیذ شود.

Bratkartoffeln یک غذای پرطرفدار آلمانی می باشد؛ اصولا سیب زمینی و غذاهای بر پایه سیب زمینی در آلمان پرطرفدار می باشد.

8- Sauerbraten

Sauerbraten یک غذای گوشتی آلمانی می باشد. شاید تا اینجا متوجه شده باشید که آلمانی ها چه قدر طرفدار غذاهای گوشتی می باشند.

تهیه Sauerbraten نسبت به سایر غذاهای گوشتی زمان بر می باشد؛ چون تکه گوشت را باید 4 ساعت در آب داغ قرار دهند. معمولا برای تهیه Sauerbraten از چند تکه گوشت متفاوت استفاده می کنند. Sauerbraten یکی از غذاهای بسیار معروف آلمانی می باشد که در داخل و خارج از آلمان شیفتگان زیادی دارد.

فقط باید در تهیه این غذا در میزان نمک و فلفل دقت کنید؛ که در طعم کلی غذا بیشترین اثر را دارد و تنظیم میزان نمک و فلفل در گوشت ها شاه کلید خوشمزه بودن این غذا می باشد.

سخن پایانی در مورد طرز تهیه چند غذای آلمانی

در این مقاله به معرفی طرز تهیه برخی از غذاهای آلمانی پرداختیم. حال که با چند غذای آلمانی آشنا شده اید؛ بد نیست که دست به کار شوید و یک غذای آلمانی را با دست پخت خودتان امتحان کنید. نترسید غذاهای آلمانی به اندازه زبان آلمانی دشوار نیست.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *