نکات قابل توجه در شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها 

نکات قابل توجه در شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها  : یکی از چالش هایی که زبان آموزان با آن مواجه می شوند ، کاربرد زبان انگلیسی در دنیای واقعی می باشد. اکثر زبان آموزان در رابطه با این موضوع به مشکل جدی برخورد می کنند و توانایی استفاده از آموخته ها در شرایط واقعی را ندارند.

اکثر زبان آموزان بعد از گذراندن دوره های آموزشی و کلاس ها گمان می کنند که زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفته اند . اما در برخورد با یک فرد انگلیسی زبان توانایی برقراری ارتباط با او را ندارند.

عوامل زیادی مانند تفاوت های فرهنگی باعث عدم توانایی در شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها می شود. برقراری ارتباط کلامی کار چندان دشواری نیست. و در صورتی که فرد یا یکسری از مهارت های شروع ارتباط کلامی آشنا باشد ، به راحتی می تواند ارتباط برقرار کند. در ادامه این مقاله قصد داریم مهمترین نکات را برای برقراری ارتباط کلامی به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث عدم موفقیت در ارتباط کلامی موثر می شود؟

در اکثر موارد مشکل عدم توانایی در برقراری ارتباط کلامی به دانش زبان فرد مربوط نمی شود. بلکه مشکل اصلی مربوط به عدم آشنایی با شرایط و تازگی آن و  عدم تسلط به مهارت های برقراری ارتباط می باشد.

شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها

ممکن است شما به عنوان یک زبان آموز در کلاس زبان ، با دوستان خود تمرین زیادی داشته باشید. اما هنگام شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها  به مشکل برخورد کنید. شاید دلیل این عدم توانایی تازگی و واقعی بودن شرایط و عدم توانایی شما در برقراری ارتباط باشد. برای همین اکثر زبان آموزان با وجود برخورداری از دانش زبانی در سطح بالا ، نمی توانند ارتباط خوبی با افراد انگلیسی زبان داشته باشند.

در واقع مهم ترین عامل شکست در برقراری ارتباط کلامی ، نبود مهارت های ارتباطی و عدم تسلط به شرایط جدید می باشد. از این رو توصیه ما به زبان آموزان این است که برای تسلط به این مهارت ها تمرکز داشته و توانایی های خود را تقویت کنند. برای یادگیری نکات مهم برقراری ارتباط در ادامه با زبانی ها همراه باشید.

نکات قابل توجه در شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها

یک زبان آموز برای موفقیت در برقراری ارتباط باید به نکات زیر توجه کند تا به مشکل برخورد نکند.

1. حفظ آرامش

اکثر زبان آموزان در برخورد با یک فرد انگلیسی زبان دچار اضطراب می شوند. و نمی دانند که مکالمه را از کجا شروع کنند. ترس از شروع ارتباط کلامی و هول شدن باعث می شود که دانش زبان فرد تحت تاثیر قرار بگیرد و نتواند یک ارتباط موثر برقرار کند.

از این رو توصیه ما به شما این است که در اولین گام در هنگام برخورد با فرد انگلیسی زبان باید آرامش خود را حفظ کنید. نفس عمق بکشید. در صورت امکان چند جمله و عبارت را برای شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها در ذهن خود آماده کنید. و با آرامش خاطر مکالمه را شروع کنید.

هول شدن ، استرس و اضطراب در مقابل فردی که انگلیسی زبان است ، هیچ ربطی به دانش زبانی فرد ندارد. بلکه اکثر افراد حتی با دانش زبانی بالا در چنین شرایطی استرس می گیرند. تنها نکته ی حائز اهمیت این است که فرد آرامش خود را حفظ کند و با اعتماد به نفس کامل مکالمه را شروع کند.

2. حفظ اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس ، تاثیر زیادی بر برقراری ارتباط موثر دارد. بسیاری از زبان آموزان هنگام برخورد با فرد انگلیسی زبان گمان می کنند که  دانش کافی برای برقراری ارتباط ندارند و نمی توانند با این فرد هم کلام شوند. این در حالی است که فرد برای شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها باید از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد و به دانش و توانایی خود در برقراری ارتباط ایمان داشته باشد. شروع ارتباط کلامی نیازی به دانش لغوی ، گرامری ، گفتاری و شنیداری بالایی ندارد. و فرد با داشتن دانش اندک می تواند یک مکالمه ی خوب داشته باشد. از این رو شما به عنوان یک زبان آموز باید با ترس و اضطراب خود مقابله کنید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

3. لبخند زدن

یکی از نکاتی که در زمان برقراری ارتباط باید به آن توجه کنید ، لبخند زدن می باشد. با لبخند زدن می توانید خیلی سریع ارتباط برقرار کنید. برای شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها خود را مشتاق نشان دهید. با این کار حس مثبتی بین شما و آن فرد برقرار می شود و به طبع مکالمه برایتان آسان تر می شود. لبخند زدن حس مثبت را به طرف مقابل القا می کند و او از برقراری ارتباط با یک فرد خندان لذت بیشتری خواهد داشت. از این رو توصیه ی ما به شما این است که در برقراری ارتباط لبخند زدن را فراموش نکنید.

لبخند زدن علاوه بر القای حس مثبت در تقویت اعتماد به نفس و حفظ آرامش به شما کمک می کند. لبخند زدن هم برای شما و هم برای طرف مقابل مفید خواهد بود.

4. آماده بودن

برای شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها از قبل خود را آماده کنید. بهتر است از قبل چندین سوال و جمله ی مهم را یادداشت کرده و آن ها را تمرین کنید. و در هنگام برقراری ارتباط به مشکل برخورد نکنید. در این صورت شما استرس نبود مطلب در برقراری ارتباط را نخواهید داشت و با اعتماد به نفس می توانید مکالمه را شروع کرده و ارتباط برقرار کنید.

جملات و سوالاتی که از قبل آماده می کنید می تواند در زمینه مسافرت ، آب و هوا ، غذا ، مناطق دیدنی ، گردشگری و… باشد. شما می توانید این جملات را به خاطر بسپارید و با آن ها یک ارتباط موثر برقرار کنید.

5. پیدا کردن موضوع مرتبط

یکی از نکاتی که در شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها باید به آن توجه کرد ، پیدا کردن موضوع مرتبط برای برقراری ارتباط می باشد. به عنوان مثال اگر شما در هواپیما باشید ، برای شروع ارتباط کلامی با یک فردی که در کنار شما نشسته است می توانید در مورد زمان پرواز ، نوع پذیرایی ، تعداد سفرهای آن فرد سوالاتی مطرح کرده و یک ارتباط موثر برقرار کنید.

6. استفاده از زبان بدن

برای برقراری یک ارتباط سازنده و خوب بهتر است از زبان بدن استفاده کنید. با اشارات دست ، حالت چهره ، و حرکات بدن می توانید یک گفتگوی ساده و سازنده ای داشته باشید. استفاده از زبان بدن در شروع ارتباط کلامی با انگلیسی زبان ها ، برقراری ارتباط را راحت تر می کند. خشک بودن بدن مکالمه را تک وجهی می کند و برقراری ارتباط برای دو طرف مشکل می شود.

شما می توانید از حرکات بدن فرد الگوبرداری کنید. و درمکالمات و برقراری ارتباط از آن استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *