دلایل یادگیری زبان اسپانیایی – اهمیت آموزش زبان اسپانیایی

دلایل یادگیری زبان اسپانیایی – اهمیت یادگیری زبان اسپانیایی : با ورود به قرن بیست و یکم و آغاز تحول در زندگی بشر نیاز به یادگیری زبان دوم بسیار اهمیت پیدا کرده است . تا چند دهه قبل زمانی که سخن از زبان دوم به میان می آمد همه ذهن ها به سمت زبان انگلیسی منعطف می شد اما در حال حاضر طرفداران زبان های دیگر مانند زبان اسپانیایی نیز افزایش یافته است .امروزه زبان اسپانیایی، زبان دوم جمعیتی در حدود 100 میلیون نفر از جمعیت جهان را تشکیل می دهد.

این محبوبیت دلیلی قاطع برای یادگیری زبان اسپانیایی می تواند باشد. دوره های آموزشی زبان اسپانیایی در موسسه زبانی ها به صورت فشرده، فوق فشرده، آنلاین و خصوصی برگزار می شود. در صورت نیاز به یادگیری فوری زبان اسپانیایی می توانید در دوره خصوصی زبان اسپانیایی ایران کمبریج شرکت کنید. در ادامه به ده مورد از دلایل یادگیری زبان اسپانیایی اشاره می کنیم :

۱-زبان اسپانیایی بسیار گویا و رسا می باشد.

زبان اسپانیای نیز مانند زبان انگلیسی یادگیری و تکلم ساده ای دارد . این زبان بسیار گویا رسا و راحت است و با کمی پشتکار می توان به راحتی آن را آموخت.

برخلاف زبان های خارجی دیگر که برای یادگیری آنها نیاز است هر لوپ گیجگاهی فرد درگیر شود برای یادگیری زبان اسپانیایی تنها لوپ گیجگاهی چپ مغز درگیر می شود. همچنین افرادی که به زبان انگلیسی مسلط می باشند و می خواهند زبان اسپانیایی را نیز به عنوان زبان مکمل یاد بگیرند کار بسیار راحت تری دارند زیرا بسیاری از معادلات این دو زبان خارجی یکی می باشد و یادگیری رسا و راحتی خواهند داشت

دلایل یادگیری زبان اسپانیایی

۲- جمعیت زیادی از مردم جهان به زبان اسپانیایی تکلم می کنند

بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در جهان با زبان اسپانیایی تکلم می کنند .در کشورهای مختلف زبان اسپانیایی به عنوان زبان اصلی شناخته شده است مانند کشور کلمبیا ،آرژانتین ،شیلی و… .

در هر کدام از این کشورها زبان اسپانیایی با لهجه ها و گویش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.به دلیل تعدد لهجه ها و گویش ها در زمان ترجمه آثار اسپانیایی باید نهایت دقت و توجه را داشت. درواقع گستردگی استفاده از این زبان در مناطق مختلف یکی از دلایل یادگیری زبان اسپانیایی می تواند باشد.

۳-زبان اسپانیایی دومین زبان رایج در جهان

زبان اسپانیایی به عنوان دومین زبان رایج در جهان شناخته شده و در رده دوم رنکینگ زبان های بین المللی قرار گرفته است. در حال حاضر 21 کشور جهان از زبان اسپانیایی به عنوان زبان رسمی کشورشان استفاده می کنند.این عامل می تواند دلیل دیگری بر اشتیاق افراد برای یادگیری این زبان باشد.

۴-دسترسی آسان به منابع یادگیری زبان اسپانیایی

در گذشته نه چندان دور منابع یادگیری زبان اسپانیایی در کشور ما بسیار محدود بوده و به سختی در دسترس عموم قرارمی گرفت .این عامل سبب کاهش یادگیری این زبان ارزشمند گشته بود اما در حال حاضر منابع یادگیری این زبان به راحتی و آسانی در دسترس افراد علاقه مند قرار دارد و می توان دوره های آن را طی کرده و از آن استفاده نمود.

این منابع به راحتی و به صورت اینترنتی یا غیر اینترنتی در اختیار عموم قرار می گیردوبسیاری از آموزشگاه های زبان های خارجی نیز دوره های حضوری و غیر حضوری یادگیری زبان اسپانیایی را با اساتید مجرب برگزار می کنند.

۵-اسپانیایی ها بسیار شاد و متنوع زندگی می کنند.

مردم کشورهای اسپانیایی زبان بسیار تنوع طلب بوده و همواره در تلاش می باشند که زبان کشور خودشان را ارتقادداده و در جهان ارزشمند تر سازند. این ویژگی سبب شده است مردم این کشورها بسیار شاد و متنوع زندگی کنند. این ویژگی می تواند بسیاری از افراد را علاقه مند به یادگیری این زبان کند.

مردم کشور اسپانیایی زبان دارای جشن ها و کارنوال های شاد و هنری می باشند و این موارد می تواند در کیفیت زندگی آنها بسیار تاثیر خوبی داشته باشد.مسلما یادگیری زبان کشور و جامعه ای که شاد و مفرح می باشند بسیار جذاب خواهد بود.

۶-فراگیری یک زبان مکمل وکمکی در کنار یادگیری زبان اسپانیایی

افرادی که در حال یادگیری زبان اسپانیایی می باشند می توانند همزمان نسبت به فراگیری یک زبان مکمل و کمکی دیگر مانند زبان ایتالیایی نیز اقدام کنند.این دو زبان ارتباطی تاریخی دارند و یادگیری آنها به صورت همزمان می تواند به تقویت زبان آموزی فرد کمک کند.

علاوه بر این یادگیری زبان اسپانیایی در نوشتار تشابه بسیار زیادی با زبان هایی مانند زبان برزیلی یا فرانسوی دارد این عامل می تواند فرد را نسبت به یادگیری این زبان ها نیز آماده سازد.

۷-یادگیری ترفندهای جدید در زبان اسپانیایی

ترفند های یادگیری زبان اسپانیایی بسیار مورد توجه هر زبان آموزی می تواند قرار بگیرد. با گسترش فناوری ها دیگر کمتر کسی حوصله و وقت رفتن سر کلاس برای یادگیری زبان اسپانیایی و سایر زبان ها را پیدا می کند . اغلب افراد با یادگیری این ترفندها می توانند در کمترین زمان و به بهترین شکل این زبان را بیاموزند.همچنین این ترفند ها می تواند در یادگیری گویش ها و لهجه های مختلف این زبان بسیار کارآمد باشد .

۸- بی نظیر بودن غنای زبانی درگویش اسپانیایی

زبان اسپانیایی از نسخه بسیار ضعیف و کم رنگ از زبان های قدیمی می باشد که در کاستیل مورد استفاده قرار می گرفت.این زبان پس از گذشت قرن ها ریشه بومی خود را حفظ نموده است. در زمان های قدیم و با تسلط اعراب به این منطقه زبان عربی تاثیر زیادی بر این زبان گذاشته است به گونه ای که در حدود 4000 هزار از کلمه های موجود در زبان اسپانیایی ریشه در زبان عربی دارند .

این زبان علاوه بر اسپانیا در کشورهای امریکای جنوبی به عنوان زبان اصلی شناخته می شود و بومیان این منطقه نقش بسزایی در حفظ اصالت این زبان و گویش را داشته اند. این غنای زبانی بی نظیر از دیگر دلایل یادگیری زبان اسپانیایی می تواند باشد.

۹- معادل یابی واژه ها با زبان انگلیسی

معادل یابی واژه ها با زبان انگلیسی یکی دیگر از دلایل یادگیری زبان اسپانیایی به شمار می رود.افرادی که هر دو این زبان ها مسلط هستند می دانند. که می توان در این دو زبان کلمات معادلی را به کار برد .این مورد از مزیت های انکارناپذیر زبان اسپانیایی به شمار می رود.

۱۰- زبان اسپانیایی زبان کشورهای آزاد در سطح جهان شناخته می شود

همانطور که قبلا بیان شد 21 کشور زبان اسپانیایی را به عنوان زبان رسمی کشور خود اعلام نموده اند .این مورد سبب شده است فردی که به زبان اسپانیایی مسلط می باشد.  در زمان سفر به اغلب کشورهای جهان از جمله کشور های آمریکای لاتین هیچ گونه مشکلی نداشته باشد.

علاوه بر این 21 مورد ، کشورهای دیگری نیز می باشند که با وجود اعلام نشدن استفاده از زبان اسپانیایی به عنوان زبان رسمی کشور ،با این زبان تکلم می کنند. در خود کشور آمریکا حدود ۴۰ میلیون نفر با زبان اسپانیایی صحبت می کنند .این عوامل سبب می شود زبان اسپانیایی به عنوان زبان کشورهای آزاد در سطح جهان شناخته شود. برای یادگیری این زبان می توانید از موسسه زبانی ها کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *