راهنمای ثبت نام آزمون آیلتس 0 تا صد

راهنمای ثبت نام آزمون آیلتس : آزمون آیلتس یکی از معروف ترین و محبوب ترین آزمون های زبان انگلیسی می باشد. زیرا متقاضیان آزمون آیلتس در صورت دریافت مدرک آیلتس فرصت های شغلی و تحصیلی مناسبی کسب می کنند. همچنین با مدرک آیلتس می توان روند گرفتن مجوز برای اقامت را راحت تر کرد.

دلیل دیگر محبوبیت آزمون آیلتس جامع بودن و فراگیر بودن آن می باشد. آزمون آیلتس در بسیاری از کشورها پشتیبانی می شود و منابع در دسترسی هم دارد. نکته مثبت دیگری در آزمون آیلتس نحوه سنجش داوطلبان می باشد.زیرا آزمون آیلتس تمام مهارت های زبانی داوطلبان را به چالش می کشد و از شما یک فردحرفه ای می سازد.

معرفی آزمون آیلتس

ثبت نام آزمون آیلتس

همراهان ما در جریان هستند که در بخش جداگانه، در رابطه با آزمون آیلتس به همراه جزئیات آن صحبت کردیم. برخی از ویژگی های آزمون آیلتس به شرح زیر می باشد:

  • آزمون آیلتس به طور عمده به دو دسته تقسیم می شود. دسته دانشگاهی و عمومی.البته هر دو دسته کارگشای مهاجرت و شغل شما خواهد بود.
  • نمره ی آزمون آیلتس عددی بین 0 تا 9 می باشد.
  • در آزمون آیلتس چهار مهارت شما مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  • بعد از این میانگین نمره این چهار مهارت به عنوان نمره کل شما در نظر گرفته می شود.
  • مدت زمان آزمون آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است و هم به صورت کتبی و هم به صورت الکترونیکی امکان برگزاری دارد.

آزمون آیلتس شامل چه بخش هایی می باشد؟

آزمون آیلتس هر 4 مهارت اصلی را شامل می شود:

شنیداری(Listening)-گفتاری(Speaking)-خواندن(reading)-نوشتاری(Writing)

بخش خواندن آزمون آیلتس

این بخش از آزمون آیلتس به منظور سنجش صحیح و همه جانبه متقاضیان شامل دو بخش آکادمیک و جنرال می شود.

آزمون آیلتس(آکادمیک):

در این حالت سه متن بلند از کتاب ها یا مقالات خاصی رو به روی شما قرار می گیرد. ممکن است که این متن ها از رشته ای خاص باشد اما بدون دانستن اصطلاحات تخصصی آن رشته خاص هم می توان به این بخش از سوالات پاسخ داد.

در این بخش از سبک سوالات(True or false) درست یا غلط هم استفاده می شود. هم چنین از سبک تطابق و پیوند جملات هم برای ارزیابی استفاده می شود. شما باید ایده کلی و منظور نویسنده را درک کنید.

آزمون آیلتس(جنرال):

متون مورد پرسش در این نوع از آزمون آیلتس برگرفته از کتاب ها و مقالات عمومی و روزنامه های کثیرالانتشار می باشد.به نوعی از متونی هست که ما با آن در زندگی روزمره سروکار داریم.

ارزشیابی آزمون آیلتس جنرال از سه قسمت تشکیل شده است:

  1. قسمت اول: چند متن کوتاه دارد که باید به آن ها پاسخ داد.
  2. قسمت دوم: شما باید تفاوت بین دو متن را بیابید و دو متن را با هم مقایسه کنید.
  3. قسمت سوم: یک متن بلند به شما داده می شود و شما باید به پرسش ها پاسخ مناسب دهید.

توجه: نوع پرسش ها در آزمون آیلتس جنرال همانند آزمون آیلتس آکادمیک است.

ثبت نام و نام نویسی در آزمون آیلتس

از جایی که آزمون آیلتس هر ساله داوطلبانش رو به افزایش می باشد،باید به راهنمای این آزمون از ثبت نام تا اعلام نتایج ،به طور دقیق در دسترس داوطلبان قرار گیرد.

مرحله اول موفقیت در آزمون آیلتس ،ثبت نام صحیح در آزمون می باشد. پس در ثبت نام خود دقت کنید.

نکته مهم:

قبل از اقدام به نام نویسی از صحت و اعتبار مدارک هویتی ( شناسنامه،کارت ملی،پاسپورت یا گذرنامه) اطمینان حاصل کنید. این مدارک باید در روز امتحان هم همراه شما باشد.

مرحله اول:

مرحله اول ثبت نام آزمون آیلتس انتخاب محل آزمون می باشد. گفتیم که آزمون آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی جامع و فراگیر می باشد به طوری که بیش از 1600 مرکز در بیش از 140 کشور این آزمون را برگزار می کنند.

با این تفاسیر شما باید نزدیک ترین محل آزمون را برای خود انتخاب کنید،که حتما در نزدیکی و شهر شما محلی برای آزمون آیلتس می باشد.

مرحله دوم:

مرحله اولیه نام نویسی به صورت آنلاین می باشد اما توجه کنید که فرم نام نویسی را دانلود کنید، سپس پرینت بگیرید و آن را تکمیل کنید و همراه خود داشته باشید. این فرم هم از مدارک لازم است که روز آزمون باید همراه خود داشته باشید.

مرحله سوم:

خوب اگر مراحل بالا را تکمیل کرده باشید،آزمون شما رزرو شده است. مرکز آزمون یک ایمیل که حاوی تاییدیه تاریخ و ساعت آزمون است را برای شما میفرستد.

نکته مهم:

ممکن است آزمون گفتاری یک هفته بعد یا قبل از آزمون کتبی برگزار شود که مرکز آزمون به شما اطلاع می دهد. برای آزمون شفاهی یک جدول حاوی تاریخ، روز و ساعت در یک روز مشخص تنظیم می شود تا گزینه های انتخاب هر داوطلب داشته باشد.
اگر داوطلبی خود ساعت و روز را انتخاب نکرد،خود مرکز یک ساعت و روز انتخاب تعیین می کند، که داوطلب ملزم به حضور در همین زمان می باشد.

امید است با رعایت نکات بالا و مطالعه دقیق منابع به همراه برنامه ای منظم به موفقیت در آزمون سرنوشت ساز آیلتس برسید. با آروزی موفقیت برای همه شما همراهان گرامی زبانی های .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *