آموزش زبان انگلیسی با سریال و فیلم + آموزش در منزل

آموزش زبان انگلیسی با سریال – بهترین روش آموزش زبان انگلیسی در منزل : آموزش زبان انگلیسی به روش های مختلفی انجام می شود. روش استاد محوری در آموزش زبان انگلیسی به گونه ای است که اگر همراه با ریزه کاری ها وترفند ها از طرف استاد نباشد موجب خستگی زبان آموز می شود.

همچنین در روش های سنتی یادگیری زبان انگلیسی،زبان آموز مجبور بود مدت زمان زیادی را در یک محیط برای یادگیری بگذراند، در چنین شرایطی مطالب جذابیت خود را از دست می دادند. از این رو محققان سعی کردند با استفاده از روش های جدید وامروزی یادگیری زبان انگلیسی را راحت تر کنند. یکی از این روش ها آموزش زبان انگلیسی با سریال می باشد. در واقع محققلان با این روش توانسته اند کلاس را به منزل شما بیاورند. آن ها با استفاده از اپلیکیشن ها وآموزش آنلاین زبان انگلیسی محتواهای جذاب در اختیار زبان آموزان قرار داده اند.

در کنار آموزش زبان انگلیسی ازطریق فیلم به صورت زیر نویس و بدون زیر نویس که نتایج فوق العاده ای دارد، می توان از یادگیری زبان انگلیسی از طریق سریال نیز استفاده کرد که به تقویت زبان انگلیسی در گفتار ونوشتار کمک می کند.

آموزش زبان انگلیسی با سریال و فیلم

آموزش زبان انگلیسی با سریال

یکی دیگر از دلایل به کارگیری سریال در  آموزش زبان انگلیسی جنبه ی لذت بصری می باشد که زبان آموز را برای یاد گرفتن مشتاق تر می کندو یادگیری به این روش به طبع راحت تر ازروش های دیگر می باشد. همچنین در سریال به دلیل مشاهده ی حرکت لب ها موقع صحبت کردن شخصیت فیلم در تسهیل آموزش زبان انگلیسی کمک می کند ولی در روش های دیگر از جمله سی دی های آموزشی یا افکت های تصویری ثابت این حرکات دیده نمی شوند.

اکثریت سریال های مشهور جهان با استفاده از روش های تعلیق وانتظار توانسته اند بر مخاطب خود تاثیر بیشتری بگذارند، مثلا قرار گرفتن مخاطب در موقعیت های خیالی وفانتزی یا واقعی می تواند در تقویت لفظ وزبان آوری کمک کند.
آموزش زبان انگلیسی با سریال مزایای بسیار زیادی دارد، بنابر این سریال ها وفیلم هایی که در کشور های آمریکا یا انگلستان تولید شده اند یکی از مواردی هستند که نیاز مند رعایت آن هستید. انتخاب نوع و یا ژانر خاص نیز فرقی نمی کند.

برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی

برای آموزش ویادگیری زبان انگلیسی با سریال ابتدا باید برنامه ریزی مناسبی داشته با شید یعنی می توانید لیستی از بهترین سریال های جدید یا قدیمی را به عنوان یک منبع یادگیری زبان انگلیسی تهیه ومشاهده کنید.
اگر میخواهید برای مکالمه های پر کار برد زبان انگلیسی را یاد بگیرید بسیاری از سریال های جدید که در آن از اصطلاحات نامرسوم به کار رفته است کنار گذاشته واز سریال های قدیمی تر که در آن از اصطلاحات ساده استفاده شده است بهره گیرید که آموزش زبان انگلیسی با سریال برایتان جذاب تر خواهد بود.

ارتباط بین فیلم و یادگیری زبان انگلیسی

تجربه ثابت کرده است که دیدن فیلم وسریال های انگلیسی برای زبان آموزان در زمینه ی مکالمه کمک کرده است زیرا دیدن این فیلم ها انگیزه بخش ومهیج و سر گرم کننده است وانگیزه یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در یاد گیری زبان دوم است،ورود فیلم ها وسریال ها به کلاس آموزش زبان امری منطقی است زیرا جزئی جدایی نا پذیر از زندگی انسان است وهمچنین مشاهده این فیلم ها زبانی متنوع ومعتبر را ارائه می کند،فیلم به دلیل بصری بودن به یک ابزار قدرت مند در آموزش زبان انگلیسی تبدیل شده است وزبان آموزان می توانند با تفسیر زبان در یک متن کامل بصری اطلاعات بیشتری جمع آوری نمایند،در آموزش زبان انگلیسی با سریال تنوع وانعطاف پذیری بیشتری وجود دارد بنابراین می تواند با استفاده از تکنیک های مختلف تنوع را در کلاس به وجود آورد برای مثال زبان آموز می تواند با گوش دادن وخواندن الگویی برای صحبت کردن ونوشتن به وجود بیاورد.

به دلیل مزایای فیلم در یاد گیری زبان انگلیسی اکثر معلمان علاقه دارند با استفاده از فیلم به زبان آموزان خود تدریس نمایند،یکی دیگر از مزایای دیدن فیلم این است که ما زبان انگلیسی واقعی را یاد می گیریم نه کتاب درس انگلیسی را،با این تعریف که زبان انگلیسی که از طریق کتاب های آموزشی یاد می گیریم همان چیزی نیست که مردم در خیابان ها می گویند، مثلا در کلاس های انگلیسی مبتدی یاد می گیریم ممکن است یاد بگیریم که بگوییم”امروز روز خوبی بود”با این که این عبارت از نظر فنی صحیح می باشد اما در زندگی واقعی این ها را نمی گوییم ولی آموزش زبان انگلیسی با سریال کاملا طبیعی بوده و به بهبود انگلیسی شما کمک خواهد کرد.

افزایش سطح مهارت زبان انگلیسی با استفاده از فیلم ها

تماشای فیلم یکی از بهترین روش ها در دنیا مطرح شده است به خصوص برای کسانی که در کشور هایی زندگی می کنند که به زبان انگلیسی صحبت می کنند ونتایج نشان میدهد که یادگیری به این روش بسیار سود مند بوده است ، فیلم علاوه بر این که درک دنیای هنر را برای شما به ارمغان می آورد اگر با دقت وتمرکز بیشتری دیالوگ هارا گوش کنید موجب تقویت هر چه بیشتر زبان انگلیسی می شود، کسانی که به آموزش زبان انگلیسی با سریال پرداخته اند علاقه بیشتری نسبت به سایرین به یاد گیری زبان انگلیسی پیدا کرده اند ویاد گیری آنها به نسبت پایدار تر است واز این راه نه تنها مهارت شنیداری خود را افزایش می دهند بلکه با لغات واصطلاحاتی رو به رو می شوند که انگلیسی زبانان در زندگی روز مره از آن ها استفاده می کنند.

هدف از یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از تماشای فیلم ها

یکی از دلایل مهم در استفاده از سریال ها وفیلم ها در یادگیری زبان انگلیسی این است که به گفته زبان آموزان روش های دیگر یادگیری بسیار خسته وکسل کننده است وهمان روش های قدیمی وتکراری است که امروزه هیچ جذابیتی برای زبان آموزان ندارد وافراد را برای یادگیری بهتر تشویق نمی کند، از این رو آموزش زبان انگلیسی با سریال توصیه می شود.

امروزه فیلم های انگیزشی بسیاری تولید می شوند که با هدف بالا بردن انگیزه افراد برای دست یابی به اهدافشان ساخته می شوند این فیلم ها علاوه بر این که زبان آموزان را از نظر روحی وروانی بهبود می بخشند باعث تقویت زبان انگلیسی آن ها نیز می شوند ، این فیلم ها نمومه هایی از زبانی که در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد در اختیار مخاطبان می گذارند.

کودکان نیز می تواننددر کنار مشاهده انیمیشن های مختلف به کمک استاد زبان خود زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *